donderdag 14 augustus 2014

Spirelli bolognese

Bij de start van het dieet bezocht ik een plaatselijke allergenenvrije voedingswinkel om alvast een voorraadje basisproducten in te doen. Tussen mijn aankopen zaten ook de Orgran Buckwheat Pasta Spirals, lekkere boekweitspirelli die ik absoluut nog eens zal meebrengen.

Pasta laat zich op talloze manieren combineren. Wie wil, kan zich bijvoorbeeld laten inspireren door mijn eigen interpretatie van een klassieker onder de pastasauzen, een FODMAP-arme versie van bolognesesaus. Voor wat extra pit voegde ik na het uitscheppen een klein beetje selderij-vrije ketchup (waarover ik eerder sprak) aan de saus toe, die voor mij het gebrek aan tomatenpuree helemaal goedmaakte.

Ingrediënten:
- 200 g gemengd gehakt (in mijn geval door de slager bewerkt met enkel peper, zout en nootmuskaat)
- 2 tomaten
- 1 wortel
- ongeveer  courgette
- peper, zout, basilicum, oregano en een laurierblad
- eventueel Maïzena om te binden

Werkwijze:
De tomaten pellen en het vruchtvlees in stukken snijden.
Wortel en courgette ook in kleine blokjes snijden.
Het gehakt roerbakken.
De tomatenstukjes toevoegen en wat pletten met een vork.
Courgette, wortel en kruiden toevoegen.
Alles 15 tot 20 minuten op een zacht vuurtje laten garen.
Indien nodig kan je wat Maïzena oplossen in water en aan de rest toevoegen voor binding.


Filet FODMAP_spirelli bolognese

Geen opmerkingen:

Een reactie posten