woensdag 13 augustus 2014

Maïsvlokken

Het moet al enkele jaren geleden zijn dat ik nog eens ontbijtgranen in mijn winkelkar dropte, maar met een geopende fles lactosevrije melk in de koelkast en het besef dat die niet tijdig leeg zou geraken omdat ik telkens slechts kleine hoeveelheden gebruik bij het bakken en koken, besloot ik op zoek te gaan naar een goede compagnon voor al dat wit.

Helaas moest ik de zee van kleuren, smaken en vormen negeren en rechtstreeks naar de saaiste dozen uit het assortiment duiken, de originele cornflakes. Tot mijn lichte verbazing waren deze echter niet wat ze leken. Aan corn zeker geen gebrek, maar ook gerst liet zich spotten op de ingrediëntenlijst. Het is goed mogelijk dat die minieme hoeveelheden gerst geen invloed hebben op mijn systeem (ik lijd niet aan een allergie of coeliakie), maar aangezien ik niet hunker naar een bepaald soort ontbijtgranen laat ik ze toch maar staan. Wie de allergenenmelding erbij neemt, heeft een vrij ruime keuze (varianten met gepofte rijst, een laagje glazuur, …).

De dieetafdeling bood soelaas: geen FODMAP’s te bespeuren in de glutenvrije cornflakes van Schär. Geen persoonlijke favoriet, maar best welkom op de ontbijttafel.


Filet FODMAP_maïsvlokken_cornflakes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten