vrijdag 22 augustus 2014

Zo simpel als pap

Ik ben niet de allergrootste puddingliefhebber, maar zo nu en dan lust ik wel een kommetje (liefst met wat stukjes cake of koek erin, een laagje ananasconfituur erop, wat chocolade erdoor, …). Puddingpoeder leek me echter een te vermijden product tijdens de weken van het dieet. Onterecht, zo blijkt, want op mijn doosje Imperial Vanille Pudding Powder zijn geen verboden ingrediënten te bespeuren. Ik heb er dus plots een snel-klaar dessertje bij, waar ik bovendien gemakkelijk melk in kwijt kan.

Je kan pudding natuurlijk ook van nul bereiden met volledige controle over de gebruikte ingrediënten, maar geef toe, zo’n poedertje is geen overbodige luxe. Hieronder de aanwijzingen voor twee porties vanillepudding.

Ingrediënten:
- 25 dl lactosevrije melk
- 1 eetlepel suiker
- 17 g puddingpoeder

Werkwijze:
Alles goed mengen in een glazen kom.
Een 6-tal minuten in de microgolfoven zetten (tot het mengsel kookt).
Nog eens goed roeren en de pudding in kommetjes verdelen.


Filet FODMAP_pudding

Geen opmerkingen:

Een reactie posten