dinsdag 26 augustus 2014

“Heeft er iemand kauwgom?”

In mijn handtas zit steevast een pakje Freedent White. Zát, eerder. De verpakking vertelt me dat de kauwgom doorzeefd is met o.a. sorbitol, maltitol, maltitolsiroop en xylitol - zoetstoffen die meteen een felle rode lamp doen branden.

Nu blijkt dat ik mijn groene lamp nog eventjes in de kast mag laten. Le chewing gum lijkt over merken en smaken heen suikervrij en xylitol wordt hier en daar zelfs geprezen (veilig voor het gebit). Als iemand een kauwgom met echte suiker kent, hoor ik het graag!

Voorlopig haal ik mijn frisse adem elders. Ze zijn schaars, maar gesuikerde (bovendien FODMAP-vrije) muntsnoepjes bestaan nog.  Deze bijvoorbeeld: Dessert Mints van Mentos en pastilles van Vichy


Filet FODMAP_kauwgom_muntjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten